Wat doet Stijn Baan om zijn onderneming toekomstproof te maken?

Geplaatst op

Regelmatig vragen wij ondernemers in de glastuinbouw wat zij het afgelopen jaar hebben gedaan om hun onderneming klaar te maken voor 2026. Dit keer: Stijn Baan van Koppert Cress over het managen van groei en internationaliseren.

Stijn Baan van Koppert Cress [LINK]: ‘In Japan hanteren ze het principe van ikigai, oftewel de reden waarom jij ’s ochtends uit bed komt. Je leven bestaat eigenlijk uit vier cirkels: datgene waar je van houdt, datgene wat de wereld nodig heeft, datgene wat geld oplevert en datgene waar je goed in bent. Waar die vier cirkels overlappen, dat is je ikigai. Wij zoeken als bedrijf ook naar onze ikigai. Omzet is belangrijk, je werk leuk vinden ook, maar iets doen waar de wereld wat aan heeft, dat geeft pas echt een doel. Vanuit Koppert Cress zien wij dat Nederland de potentie heeft om de gezondste Delta ter wereld te worden, en wij willen hieraan bijdragen.  Op die manier zijn we purpose-driven, wat ons naar onze mening relevant houdt als bedrijf de komende jaren. We willen onze bezoekers enthousiasmeren voor de tuinbouw als geheel en dat gaat uiteraard veel verder dan alleen Koppert Cress. We willen een impact maken op het gedrag van topchefs, waarvan we weten dat ze de laatste jaren steeds meer met groente zijn gaan koken. Zorgen dat de wereld bekend raakt met de gezonde producten uit de Nederlandse glastuinbouw en ons verhaal vanuit dat perspectief vertellen, dat is wat Koppert Cress toekomstproof maakt.' 


Deel dit blog:

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht